16. prosince 2012 v 13:47 | Admin(ka) - Mizuru Kia |  Recenze
> Díl v sérii: třetí
> Počet stran: 256
> Vazba: měkká, paperback
> Vydáno v CZ: říjen 2012
> Nakladatelství: FRAGMENT
> Mé hodnocení knihy: 3,5/5 hvězd

okračování série Temné vize plynně navazuje na předchozí díl. Po tom, co Kaitlyn a její přátelé dostali úlomek krystalu od Bratrstva, se snaží s jeho pomocí zničit zlý krystal, který vlastní pan Zetes. Pod nohy se jim ale plete Gabriel, který se přidal na stranu pana Zatese. Kaitlyn se rozhodne přidat ke Gabrielovi a najít tak krystal pana Zatese a zničit ho. Ovšem nic není tak lehké, jak se zdá a Gabriel není hloupý. Přihodí se spousta důležitých věcí, které pěkně zamíchají s emocemi všech hlavních hrdinů.

Co se stane s Gabrielem? Budou ho muset zabít, protože je jejich nepřítel?
Podaří se Kaitlyn zničit krystal?

abriel odešel, aby se přidal k panu Zetesovi. Všechny to překvapilo a znechutilo. Když si jednou v noci přišel Gabriel pro úlomek, tak se ho snažili přesvědčit, že pan Zetes je špatný, ale bylo to jako mluvit do zdi. Gabriel chtěl úlomek a byl rozhodnutý vzít si ho i násilím. Ale nevzal. Po tomhle střetu se Rob, Anna i Lewis shodnou na tom, že Gabriel je nepřítel a, pokud budou muset, zabijí ho. Nakonec s nimi souhlasí i Kaitlyn, ale jen na oko. V hlavě se jí totiž rodí ďábelský plán, jak vše ještě zachránit a zbavit se krystalu. Není ale moc dobrý nápad cestovat v noci sama, na každém rohu na ni může čekat nebezpečí. A taky že čeká. Když se pak Kaitlyn ocitne v nebezpečí, kdy bojuje o svůj život, je objevena někým, koho by tam vážně nečekala.

o předchozím díle, který nebyl, až tak dobrý, je tento příjemnou změnou. V této knize je více akce, napjatých chvil a především se konečně vyřeší milostný trojúhelník hlavních hrdinů. Kniha je psaná stylem, na který už jsme od L.J.Smith zvyklý - jednoduchým, ale krásně čitelným. U knihy se uvolníte a ona vás pomalu vtáhne do sebe. Sledovat Kaitlyn a její cestu ke Gabrielovi a panu Zatesovi ale nebude zase, tak snadné. Na jaké nebezpečí po cestě narazí už všichni tušíme, zda ji, ale přijde vysvobodit nějaký princ na bílém koni nebo si bude muset naše stará, dobrá Kaitlyn poradit sama, to zůstává záhadou.

nihu z velké většiny vypráví Kaitlyn, která patří do party paranormálních teenagerů. Má vznětlivou povahu, kouřově modré oči a lidé ji považují za čarodějku. Ona však není čarodějka, ale vidí budoucnost, když se na ni dostatečně zaměří.

Už od začátku je tady Gabriel za toho zlého. U něj si nikdy nikdo není doopravdy jistý, na čí straně stojí. Je krásný a nebezpečně mocný. Spojil jich všech pět do telepatické sítě. Kaitlyn, která vidído budoucnosti. Roba, okouzlujícího mladíka, který je léčitel. Lewise, který ovládá psychokinezi a Annu, která umí komunikovat se zvířaty a má mírumilovnou, ale i praktickou povahu a také jedno malé, ale dobře střežené tajemství.

L. J. SMITH (Lisa Jane Smithová nebo) je americká autorka žijící v Bay Area v Kalifornii. Říká, že nejšťastnější je ve svém srubu v blízkosti národního parku Point Reyes. Píše od roku 1987 do roku 1998, kdy s psaním přestala a znovu začala až v roce 2008. Tuto pauza si Ljane udělala z mnoha různých osobních důvodů (rakovina v rodině a následná ztráta matky). Její knihy jsou kombinací stylů pro mladé i dospělé čtenáře. Věnuje se velkému množství žánrů, které se nebojí kombinovat, včetně hororu, sci-fi/fantasy a romantiky. Jejím nejúspěšnějším dílem jsou série Night World a Vampire Diaries.

Napsala tři trilogie, dvě série a dva společenské romány. Dohromady více než dvě desítky knihy pro mladé a dospělé. Její knihy jsou charakteristicky plné krásných postav, lidí a nadpřirozených bytostí, většina z nich jsou mladí lidé, nebo se alespoň mladí v knize objeví. V jejích knihách můžeme obvykle najít boj temnoty a světla, zla a dobra, který se točí kolem hlavních postav, snaží se svést hrdinu na stranu temna, nakonec se hrdina znovu vzchopí a vrátí se na tu správnou stranu a stane se dobrým. Někdy je scénář knihy převrácen naruby, nebo jinak zamotaný různými variacemi s příběhem a tématem.

× Kniha je třetí díl ze série Temné vize z pera L.J.Smith.
× Krásně se čte. Je to, řekla bych, ideální četba na večery, kdy se vám nechce moc přemýšlet.
× Knihu hodnotím 3,5 z 5 hvězdiček.